Varför är det så jobbigt att vänta??

Ringde till doktorn idag för att förlänga min sjukskrivning då jag inte kan gå på hela foten än och dessutom inte kan ha skor på mig.
Men sköterska jag pratade med lät inte så positiv alls idag. Hennes svar var bara. Ja jag ska prata med honom så hör vi av oss.
Va??
Jag hatar att sitta o vänta på svar. Ringer dem eller skickar det bara hem ett nytt intyg??
Sånt gör mig nervös. Fast jag vet ju att jag inte kan gå till mitt jobb och springa i trappor när jag inte kan ha jobbeskor på mig för det första och inte kan trampa mer än på sidan av foten.

Jaja.
Funderar på om jag ska sätta ihop två julgrupper till mina grannar. Jag har så trevliga grannar :)
Men får se gör kanske inte det idag. . Ska iallafall äta min frukost nu som består av yogurt och musli och en apelsin.
Älskar apelsinerna nu till jul det e så goda.

Ha en bra dag!


Kommentarer
Postat av: Hanna

hej hej

jag tror inte du behöver oroa dig.För är det så som du skriver att din fot inte är bra så kan de inte sluta sjuksriva dig.Jag har varit sjuksriven från och till i många år och jag vet att när man förlänge en sjuksrivning så brukar det inte bli problem.Dock så kan de bara förlänga sjuksrivningen en viss tid då det går per telefonen och läkarna måste träffa pasienten efter någon månad.Jag tror inte du ska vara nervös för läkaren kommer att se med egna ögon hur dålig foten är och då kanske han kan förlänga sjuksrivningen mycket längre tid än förväntat.de sköterskor man pratar i telefonen ,de kan ju nada och oftast så har de sina åsikter om ditten och datten men det är inte dem som tar beslutet...utan läkaren.Du ska se att de går bra på fredag och säg oxå hur svårt du har de med din fot,vad du klarar och inte klarar så ska du se att det kommer går bra=)

kram

2009-12-08 @ 13:48:45
URL: http://myhistorymylife.blogg.se/
Postat av: Petra

Inget kul alls och behöva vänta på ett svar.

Jag hoppas att du får höra något snart och att det löser sig för dig. Kram

2009-12-08 @ 15:34:19
URL: http://linnea84.blogg.se/
Postat av: Andréa

Sv: Okej, trevligt! :)

2009-12-08 @ 17:50:19
URL: http://makeupartisten.blogg.se/
Postat av: Katja

Hejsan!! Hihi följer du serien HK? ;) Iaf.. klart vi vill jobba juh.. Jobbigast är om inte läkaren förstår, men vanliga människor.. dom ska enbart hålla tyst.. när dom inte vet eller förstår.. eller hur?

Hus gick det med sjukskrivningen?

2009-12-09 @ 00:35:11
URL: http://smultronduvan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • © J e s s i c a| D e s i g n
  • RSS 2.0