Så jäkla förbannad......

Jäkla sjukvård säger jag bara.
Jag har för tre veckor sedan opererat min högerfot.
I torsdags förra veckan tog jag stygnen.
Och idag reflekterade jag över att den var väldigt lilablå och jag blev
självklart orolig.
Ringer upp till distriktsköterska där jag bor o ber det att titta på den.
En halvtimme senare var jag på mottagningen.
Det första hon slänger ur sig är:
Du är inte listad här så igentligen tar vi inte emot dig. Du är listad på Capio citykliniken i Hbg,
Så nästa gång får du vända dig dit. För annars får vi utföra deras arbete också.
Jag bara: ?? Jaha?? Men efter operationen så sa det till mig att jag kunde gå till vilken distriktsköterska som helst.
Hon bara:Nej.
Oki oki tänkte jag. Vad märkligt.

Förra veckan när jag tog stygnen hos dem hade jag en annan sköterska.
och hon sa till mig att om det var något så var det bara att höra av sig igen.
Men så är tydligen inte fallet.

Vad jag vet är distriktsköterskan till för alla man behöver inte vara listad på den vårdcentralen för att gå till denna.
För om du blir skadad ska du kunna gå till närmsta.
Men men blir bara så förbannad.
Jag menar det är inte så att jag kan köra bil med denna foten, annars
hadfe jag fan kört in till Capio.
Otrevliga är vad de är i Påarp. *Fnys*

Får se hur det ser ut på måndag annars får jag ringa så får det ta en titt jue.
Man blir lite orolig.
Och ärligt talat tror jag inte att jag kan börja jobba den tolfte.
Men det återstår att se.

Nu ska jag vila en stund.


Kommentarer
Postat av: Petra

Fy vilken otrevlig människa.

Hon hör ju inte hemma i vården och dessutom har du rätt att gå vart du vill nuförtiden.

2009-09-24 @ 19:44:06
URL: http://linnea84.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • © J e s s i c a| D e s i g n
  • RSS 2.0