Lille kisen

Ja min minsta kise har fått en infektion i sin ena trampdyna. Antagligen har hon skurit sig på något när hon hoppat rundor ute på altanen eller något.
Så hon blev opererad igår och det tog bort all den dåliga vävnaden och tvätta och hade sig. Nu ska
hon äta antibiotika  och smärtstillande i 5 dagar suck.
Hon fick så klart ett tass bandage som hon var väldigt snabb på att ta av.
Vi satt på nytt fem gånger igår kväll. Till slut gav vi upp. Så nu får hon vara utan. Och så får jag tvätta det några gånger extra om dagen ist. Men det löser sig nog. Varar bara grymt mycket.
Nu har jag iaf lyckats få på henne en bebis strumpa och tejpat fast den i pälsen. Så hon inte får smuts och sånt i såret när hon går på lådan.
Jag hade väldigt gärna legat på stranden idag. Men katten måste ses efter stup i kvarten. så här sitter jag inne i det fina vädret!


Kommentarer
Postat av: patricia

stackars kissemisse :) hoppas hon blir bra snart.

Ja det är tråkigt att sitta inne i värmen men så får man gjort lite saker inomhus också :)

2010-07-20 @ 14:26:08
URL: http://ciaflickan.blogg.se/
Postat av: patricia

nej den fungerar inte..har inte fungerat på några månader.så dom får undersöka den och se vad som felar.

men man klarar sig utan den men när det är över 30 grader ute kan det vara skönt med svalkande kyla..

men köra med rutorna nere känns mer sommar :)

2010-07-20 @ 16:47:53
URL: http://ciaflickan.blogg.se/
Postat av: patricia

ja jag tror den behövs fyllas på..bilen är ju ändå 5 år gammal.så inget varar för alltid.

vi får hoppas hon kryar på sig snart..huvudsaken dom äter och dricker lite då går det på rätt väg :)

2010-07-20 @ 18:22:06
URL: http://ciaflickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • © J e s s i c a| D e s i g n
  • RSS 2.0