15.06.10 ortopedbesök

Vaknade till tråkigt väder idag igen. Men det börjar bli en vana nu :P
Har haft semester idag då jag skulle på återbesök hos ortopeden i Lund.

Så klockan sju kom mamma och lillasyster och hämtade mig. Hade tid kl. åtta.
Gick in och anmälde mig och 10 min senare blev jag inkallad.
Han tittade på mina fötter igen och  kände att där har blivit en vass kant efter op nr.1.
Så det bestämdes att jag ska opereras igen och han ska försöka jämna till benet lite till plus att han ska ta bort en bit ben vid liltån då jag har något som kallas skräddarknuta.
Den är en stor benknuta på tåleden. Så det skär bort den och flyttar in hela liltåbenet närmre de andra. Aj jag hör ju själv hur ont de låter.
Men, Det kommer bli bra sedan och jag kommer slippa värken i fötterna =)

Så den 11/8 ska jag genomgå två operationer samtidigt en på utsidan av foten och en på insidan.
Sedan har jag bara knutan på lilltån kvar på höger fot. Men den väntar jag med nu.
Det e inget roligt att bli opererad. Och jag har mått lika dåligt varje gång.

Men min älskade sambo tar semester så han kan vara hemma och ta hand om mig ♥

Längtar tills lördag då vi ska köra och beställa kyl och frys och ugn. Ska bli toppen o få i ordning köket snart.
 
Förresten så efter att vi varit i lund så besökte vi mormor som ligger på lassarettet.
Hon har lunginflammation och mycket nedsatt njurfunktion :(
Tyvärr var hon inte vaken när vi var där, och vi ville ju inte väcka henne heller.
Men läkaren sa att njurvärdena hade stigit något och febern hade sjunkit lite. Det är alltid något positivt =)




Kommentarer
Postat av: Hanna

tråkigt att du ska behöva operera dig igen...men hoppas att det blir rätt denna gången iallfall men man börjar undra hur många gånger ska det behöva göras för att det ska bli rätt...hrm.

beklagar din mormor och hoppas hon snart blir lite bättre,även om njurarna ej fungerar som de ska.massa kram

2010-06-16 @ 09:37:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • © J e s s i c a| D e s i g n
  • RSS 2.0