Dag 1 presentera mig själv.

Jag är en trevlig tjej vid namn Sarah. Jag föddes på Helsingborgs BB den 5 januari 1984.
Vi bodde i en liten håla som heter Billesholm, en gata ifrån min moster hennes man o mina kusiner.
Senare flyttade vi till Ekeby. Jag såg väldigt mycket upp till min storebror :)
Jag kunde vissla när jag var några veckor gammal. Omedvetet förstås.
Jag saglade fruktansvärt mycket så mamma fick byta haklapp på mig flera gånger om dagen...
Ja tröjor också för den delen. Haha..
Jag älskade att doppa mina ostmackor i oboy :P


Idag är jag 26 år, bor med min underbara sambo i ett numera ganska hemtrevligt hus. Som vi köpte av min farmor och farfar. Vi har två underbara katter också som gärna bara ligger på soffan o filosoferar.
Jag utbildade mig till barnskötare på Barn och Fritids programmet på gymnasiet.
Det var det bästa tre åren i mitt liv typ. Trivdes så fruktansvärt bra.
Jobbade en del med de efter gymnasiet. Men efter ca ett år insåg jag att jag ville göra något annat.
 Fick ett städjobb som var helt ok. Inte för att jag ville jobba med de men det bara blev så.
Sedan har jag hoppat mellan olika städfirmor. Har till och med buntat blåklint.Haha.
Idag jobbar jag på HSB som lokalvårdare, eller hygientekniker som de så fint heter.
Är snart inne på mitt femte år. Och på senare tid har jag kommit underfull med att jag vill göra något annat.
Jag är en väldigt kreativ  och påhittig människa och vill gärna jobba med någon form av skapande.
Min stora passion här i livet är mitt fotograferande, som för tillfället ligger nere känns det som. Men det finns ingen inspiration för tillfället.

Mina vänner skulle nog beskriva mig som ärlig, rolig och omtänksam.
Och jag brukar vara rätt så klantig av mig. Går ofta och snubblar o tappar saker.
Slår i mina fötter. Speciellt när jag var nyopererad.
Ibland kommer det en och annan groda ur min mun. Men hey ingen är perfekt...
Jag sätter alltid min familj och mina vänner i första hand. Det är de som gör livet värt att leva.
Fyra saker som beskriver mig väldigt bra. Nyfiken som bara den, ärlig, omtänksam och givmild.
Men som alla andra har jag mina brister och fel. Jag kan vara väldigt negativ när jag är deppig och mår dåligt.
Det resulterar i att jag blir väldigt lättirriterad på minsta lilla sak eller ljud för den delen.
Och blir väldigt osocial och ofta ledsen.


Jag kan nog ibland uppfattas som lite otrevlig och sur.
Men jag vänder taggarna utåt när människor snackar skit och är allmänt otrevliga.
Eller när det sker förändringar som är lite större och som påverkar mitt liv.
Jag är en otrolig vanemänniska och vill ha mitt liv som det är och som man är van och trygg vid.
Klart att det finns både bra och dåliga förändringar. Det är ju beroende på person till person. Alla är ju olika.
Det tar bara väldigt lång tid för mig att ställa om till något nytt.


Slutligen, Jag är en tjej med båda fötterna på jorden. Ibland är jag väldigt stark som person, ibland bryter jag ihop för en stund. Men tar mig alltid upp på något vis igen.
Jag har lärt mig uppskatta livet och allt de underbara jag har, man ska inte grubbla så mycket på det man inte har.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • © J e s s i c a| D e s i g n
  • RSS 2.0