Det var det här med otur....

Jag och min vanliga (o)tur haha...
Köpte en ny bil för ca två månader sedan. Och redan andra veckan så började bilen att klödda.
Den stannade när man tryckte ner kopplingen tex när man rullar fram till ett stopp.
Men det händer bara ibland.
Kontaktade bilfirman och de sa att jag skulle beställa tid o ch så skulle de kolla på den.
Så vi körde till Zusuki i hbg eftersom de var närmst. Han provkörde den, men
så klart stannade den inte. Han sa att vi skulle köra in den och om de inte hjälpte skulle vi återkomma.
Så jag ringde o fick en tid idag. Lämnade in bilen sedan ringde verkstadschefen o sa att de inte hittade något fel.
Så de hade blåst rent luftmasse mätaren som tillverkaren hade rekommenderat.
Och skulle den stanna igen så skulle jag ringa direkt.

Hann köra en kilometer så stannade bilen i biltemarondellen när jag trampa ner kopplingen o skulle växla. Grrr..
Fan vad arg jag blev. Körde tillbaka till Zusuki haha skrattretande. Så vi kunde ju konstatera att de inte var luftmasse mätaren de var fel på.
Så jag fick en ny tid nästa vecka så ska de prova att lägga in den nya programvaran istället.
Så vi får börja med de o se om de hjälper.
Tur att det inte kostar något. För annars hade de nog blivit väldans dyrt.



Nu är det läggdags. Har legat och slumrat tillhela kvällen på ssoffan!


Kommentarer
Postat av: patricia

det är ett mysteri med nya bilar..alltid är det något.

precis när jag hade köpt min bil så tog dom in alla i det märket och gjorde någon justering.man tycker att en ny bil ska fungera och inte ska det behövas göra något.men får hoppas dom hittar felet på bilen.men konstigt att inte en ny programvara är installerad när den är ny.lycka till iaf :)

2010-09-16 @ 21:58:50
URL: http://ciaflickan.blogg,se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • © J e s s i c a| D e s i g n
  • RSS 2.0