Lyxfällan när verkligheten hinner i fatt en..



Jag älskar Lyxfällan
Hur jävla dumma får folk vara alltså. Hur kan man packa på sig såna skulder.Helt sjukt.
Jag menar man vet väl hur mycket man har ut i månaden. Nä men skit i det vi tar ett lån till då o handlar lite till.
Folk e så materialistiska. Vi måste ha ett fint hus allt innuti ska va fint o nytt fast vi inte har råd igentligen, men  med bankens pengar så. Vi köper oss bilar på avbetalning. Och varför inte massa andra grejor o resor också.
Alltså har folk ingen hjärna eller. Man får väl leva efter vad man har.
Man kan ju inte jämnföra sig med andra heller vissa har väl betalda jobb, andra inte. Vissa pluggar o andra e arbetslösa.
Det märkliga e att folk tror minsann att man e mindre värd o står lägre i kurs om man inte kan köpa massa grejor/ kläder osv osv. 
Visst e de kul med nya sakero liknande men e det värt de i slutändan??

Personligen e jag skit rädd för att sätta mig i en massa skulder. Och inte klara av det sen. Så därför handlar jag för pengar jag har o inte som jag kan låna av banken. Jag menar vill jag ha ny tv då sparar jag. Vill jag köpa en ny bil så fär jag göra det för pengar jag har. Och tacka vet jag folk som handlar massa kläder på olika tex ellos halens osv o tar de på faktura med avbetalning ex antal månader. Varför? Är det inte bättre att köpa det man har råd med och lite i taget i stället.
Men men folk lever precis som de själv vill och så e det.
Jag har en gång i mitt liv köpt en data på avbetalning. Och för den delen en bil också. Och jag har lärt mig av mina misstag. Att köpa en bil för bankens pengar e det mest korkade jag någonsin gjort. Så fort man rulla ut den från hallen sjönk värdet ca 20 papp. Visst jag hade en ny fin bil de e inte alla som har råd med de. Inte jag heller igentligen för jag låna ju pengarna.När jag något år senare ville byta till en lite större bil o sälja min bil jag lånat pengar av banken för att köpa då förlora jag jätte mycket. Men den var dock betald då.
Men om jag  gav 100 000 för den så fick jag när jag sålde den lite mer än 40.
Nu har jag en bil som e betald o behöver inte tänka på de.
Jag menar bara att de e onödigt att låna pengar för att köpa något måste man så illa tvunget ha en grej??
Visst kan man hamna i ett läge då man måste låna tex om det skulle hända något hemma som verkligen måste åtgärdas direkt.

Nä nu ska jag sluta babbla. Ville bara dela med mig av mina tankar :)

Kommentarer
Postat av: Petra

Du har så rätt. :)

2009-09-18 @ 08:32:04
URL: http://linnea84.blogg.se/
Postat av: Hanna

jag är nog en av dem som anser att vill man ha en sak som man ej har råd med så får man lungt spara.Jag har sparat i över ett år till en ny mobil tex=)



tröjan är super skön men egentligen ska den inte sitta som den gör på mig utan jag har köpt den i mindre storlek.Och sitter den rätt så ska den vara mer plufsig=)



Jag är 165kort och väger nu 60kg.gått ner 10kg och de sista 2månaderna har jag inte gått ner ett smack,det har stannat upp men men ,jag ger icke upp=)



jag hoppas du får en fin helg=)

massa kram

2009-09-18 @ 09:49:04
URL: http://myhistorymylife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • © J e s s i c a| D e s i g n
  • RSS 2.0