Nytt objektiv

                       Woho vad jag längtar tills jag får mitt nya objektiv =)
Funderade länge på ett Sigma eller Tamron 70-300mm.
Men har läst så mycket negativt om att de håller dålig kvalitet och bilderna mest blir suddiga mellan 200-300mm.
Och så hittade jag ett superbra erbjudande på Nikons eget Nikkor.
Det är iof inget 70-300 utan

Nikon AF-S DX 55-200/4-5,6G ED
Men det kommer säkert att fungera utmärkt som ett första telezoom objektiv =)


                                



Kraftfull standard DX telezoom med SWM (Silent Wave Motor) för digitala SLR kameror med Nikon DX format. 55-200 mm brännvidd motsvarar 82,5-300 mm i 35mm formatet, vilket ger ett väldigt mångsidigt omfång.


Kommentarer
Postat av: Felicia (fotoblogg)

Kul med nytt objektiv (: funkar det bra?

2010-08-19 @ 19:10:24
URL: http://feliiciaohlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • © J e s s i c a| D e s i g n
  • RSS 2.0