Dag 8, Ett ögonblick

Det finns många ögonblick....
Men det absolut bästa ögonblicket var dagen när vi förlovade oss.
Minns det så väl.

Vi bestämde att vi skulle förlova oss någon gång under julhelgen.
Vi körde och titta ut vilka ringar vi skulle ha.
Vi var rätt bestämda att de inte skulle vara vanliga tråkiga släta ringar. Utan något med mönster som var lite bredare och tjockare.

Vi hade siktet inställt på SAREK ringar. Men det blev inte så.
Vi tittade på en ring som har två vågor runt om.Och de föll vi för direkt.
Vi provade ut rätt storlekar och de noterade  datum o nams som skulle stå i ringarna.
 Sedan skulle de ringa när det var färdiga.

Förlovningen skulle ske i sammband med när jag hade kalas den 29/1 2005
5 dagar innan förlovningen ringde de o sa att ringarna var färdiga. Jag åker ner till Center Syd
för att hämta dem.
När expiditen tar upp dem ur asken tappade jag andan.
Det var fel ringar!!!!!!
Men hon var säker på att det var rätt. Dessa ringar var helt släta.
Men namnen o datumet i stämde.
Suck. Då visade de sig att guldsmeden missat att göra vågorna i ringarna. ??Missat?? Sånt missar man väl inte.
Fick lite smått panik då förlovningen skulle ske inom några dagar.
 De fick snällt skicka ringarna med expressbud till guldsmeden och sedan fick han skicka tillbaka dem med expressbud.
Så jag tror att det två dagar sedan ringde dem och sa att de kommit.
Jag var väldigt irriterrad på grund av missen och betalar man så dyra pengar som vi gjorde så får det inte bli fel.
Men expediten var förstående och gav oss ett presentkort hos dem på 500kr. Vi fick till och med ett kort av dem där de lyckönska oss och beklaga de inträffade
och presentkortet. Så jag tyckte att de skötte de snyggt ändå :)
När det äntligen var dags för förlovningen så blev alla förvånade och glada. Fast mamma visste om de eftersom hon följt med mig o hämta dem.
Så den 29/1 2011 har vi varit förlovade i 6 år av snart 11 tillsammans :)

Numera något repigare ringar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • © J e s s i c a| D e s i g n
  • RSS 2.0