Helgens bravader

Söndagen är kommen, alltid lika trist med söndagar tycker jag.
Har varit i full gång hela helgen.
I fredags så höll jag på med gräs och ogräs hela förmiddagen, sedan stekte jag i solen en stund.
Strax innan sambon kom hem körde jag och handlade inför kvällens grillning.
Gjorde en god sallad kokte nypotatis med dill och grillade två stora bitar fransyska. Allt var färdigt precis när han kom hem =)
Middagen uppskattades enormt och det är alltid skoj.
Senare på kvällen fick jag en jäkla huvudvärk så jag gick och la mig :(

Igår blev det bad i Farhult med mina föräldrar. Medans vi låg och stekte på stranden så kom älsklingen 
med förslaget att vi skulle bjuda ut mina föräldrar på middag. Så jag ringde och bokade bord på den grekiska tavernan.
Där avnjöt vi en fantastisk middag på kvällen och alla var mätta och trötta.
Vidare hem till päronen igen för lite utemys i trädgården med fika.
klockan närmade sig 21 så vi begav oss hem för att byta om och köra till stranden för en liten promenad.
Var riktigt härligt i vattnet vill jag lova.
Sedan drog vi in till stan och kolla på racet som Race-4-fun arrangerat. 
Sedan bar det av hem till soffan och titta på tv.
Vaknade imorse av att jag fortfarande låg i soffan.Haha älsklingen hade hämtat mitt täcke och bäddat ner mig utan att jag vaknat :P

Idag fyller mamma 49 så det skulle firas.
Vaknade tidigt och gick ut och satt mig i morgonsolen och läste tidningen. Det var riktigt varmt ute.
Väckte älsklingen och packa väskan sedan bar det iväg till stranden =)
Strandfrukosten bestod av vars en energidricka pringels och vindruvor. Haha onyttigt och romantiskt så det förslår.
Efter två timmars badande bar det iväg och handla grejer till köket som fattades. Sedan kalas hos mamma kl 15.
Stannade på vägen och plockade en stor bukett med blåklint som jag sett tidigare på en åker =)
(Hennes present från oss var Ullaredtrippen i onsdags )
Väl där var det kakor och hemma gjord tårta för en gångs skull =) Och den var toppen.
Sedan körde vi och handlade lite smågrejer innan vi begav oss till stranden igen. Där vi plaskade ordentligt haha.
Nu är vi hemma och har duschat älsk har precis kört och jobba :(

Så nu ska jag fatta tag i dammsugaren tänkte jag. Imorgon blir det bad om vädret tillåter sedan blir det hem till mamma för att göra fläderblomsaft och fläder/rabarber saft. Mumma :) 

På tisdag ska jag med älsk då han ska röntgas kl 8 (käkarna och tänderna sedan olyckan.) Sedan ska jag på lönesamtal kl 11.

Måste ses en dag vännen (Petra) Var ett tag sedan nu ja.Haha..

Här är två bilder från stranden igår. Bla min älskling =)
 


Sedan köpte jag en underbart snygg kylväska idag. Älskar ju Ed Hardy så det var svårt att låta bli. Dessutom behövde vi en att ha med på stranden :)


Kommentarer
Postat av: Petra

Jag måste ha minne som elefant... Minns saker, men inte speciellt länge. Du har helt rätt i att jag skulle ringa dig ikväll... men det har jag totalt glömt. :( Ringer dig imorgon på mobilen, om du inte är hemma.



Är du hemma på onsdag? Kan jag komma på onsdag i så fall? Jag kan komma relativt tidigt, så kan vi hitta på något. Kram

2010-07-11 @ 21:07:13
URL: http://linnea84.blogg.se/
Postat av: Sandra

igår var jag och sola och badade med mina svärföräldrar!

vad händer idag då?

kram

2010-07-12 @ 12:08:47
URL: http://thisissandra.blogg.se/
Postat av: Angeliqa Jönsson

Som sagt, grymt fina bilder Sarah. Kul att se!

Ha det toppen i sommarhettan

Kram

Angeliqa

2010-07-13 @ 08:50:04
URL: http://angeliqajonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • © J e s s i c a| D e s i g n
  • RSS 2.0