Dag 5, Vad är kärlek?

Kärlek är nästan omöjligt att beskriva. Känslan och upplevelsen är olika för alla tror jag. Det finns många olika slags kärlek. Kärleken behöver inte vara för en annan person, man kan älska en katt precis lika mycket som en människa. Man kan älska sina föräldrar och syskon väldigt mycket även sina vänner. För mig innebär kärlek det jag känner för en annan person.

Kärlek är när de pirrar i hela kroppen bara man tänker på personen man är kär i. Man kan också i vissa fall bli nervös och kallsvettas eller bli energisk. Man kan inte sluta tänka på personen i fråga  och man kan känna allt detta på en gång.

En sak är säker, kärleken lämnar ingen oberörd. Är man lyckligt kär känner man sig oövervinnerlig och är man däremot olyckligt kär kan det kännas som om hela världen rasar samman.

Jag älskar min sambo våra djur, mina föräldrar, släkt och så klar vännerna :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • © J e s s i c a| D e s i g n
  • RSS 2.0