Dag 6, Min dag

Hmm, min dag...
Den började med att jag gick upp 06.00  innan larmet ringde som vanligt.
Frös som bara den och mådde illa. Samma sak varje morgon haha.
Klädde på mig gav katterna mat o nytt vatten. Sedan gick jag på toa och
fixade håret o borstade tänderna o allt det där.

Sedan tog jag filten om mig o gick ut på altanen o röka. och upptäckte att det var snorkallt ute o snöade.
Gick in och bredde mina mackor o plocka ihop allt jag skulle ha med till jobbet.
Sa hej då till kisarna, körde ut bilen ur garaget och lät den stå igång medans jag gick ut i verkstaden till hittekatten. Hon ska också ha mat o kel på morgonen :)
Efter det bar det iväg till jobb och det gick väldigt sakta vill jag lova. Det var snorhalt ute.
När jag kom till första rondellen på långeberga så gick antispinnen in och jag fick sladd på bilen fast att jag bara låg o puttrade i 20 km. läskigt det där. Man e ju inte van vid en jävla pygmebil på vintern. Jag är ju van vid min stora tunga saab.  Min lilla bil väger ju ingenting :S Har kommit till insikt att liten bil passar inte mig. Man kör inte säkert och man kan inte lasta något typ. Men den är bensinsnål. Men nästa vinter kör jag saaben i stället.

Hamnade bakom en tralla som låg i 40 km ca resterande bit till jobbet och det var nog lika bra för man kunde inte köra mycket fortare.
Och jag skulle inte ens våga prova köra om den för bilen bara spann när jag trampa lite på gasen. O den jäkla antispinnen bara blinka i displayen.Haha

Väl på jobb så satt jag o snackade med kollergorna en stund , sedan gick jag och H ut o rökade.
 Och mellan halv åtta och nio jobbade vi för fullt,
sedan var det frukost på ugnen ( förening)
Efter det bar det av till treudden nere i hamnen. Där fick vi ett paket choklad av en dam som bodde där för att vi håller så fint :)
Sedan vid tolv var det dags för lunch och den intogs även den på ugnen.
Och det var riktigt gott med litta varmt kaffe i denna frusna kropp!
Halv ett var det dags att fortsätta arbetet så vi körde upp till facklan och gjorde färdigt där.
Klockan två var det dags att köra tillbaka till kapsågen ( där vi utgår från)
Då var det dags för månadsmöte halv tre. Massa intressant o bra saker kom upp.
Slutade ca 16.10 och då bar det av direkt hem.
Ut och mata tösen och kelaen stund. Sedan ringde H när jag kom in.
Nu har jag parkerat ändan i soffan och väntar på att hjärtat ska komma hem.
Ringt o fixat så att de kan byta grej på min bil också i morgon efter jobb. Nu ska jag bara ha tag i läkaren också så jag kan få en tid på fredag. Och utreda vad de e för fel på mitt öga som är illrött och irriterat i en veckas tid nu. Har nåt i ögat som bara irriterrar på kvällen när jag är trött.

Måttligt trött i hjärnkontoret vill jag lova. Ska strax ta en varm dusch sedan blir det massa bra program på tvn resten av kvällen.

Intressant dag va.haha


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • © J e s s i c a| D e s i g n
  • RSS 2.0