Roadtrip...

Idag vaknade vi ganska sent. I synnerhet jag som aldrig sover länge. Men det är säkert förkylningen som gör de.
Vaknade i allafall vid elva tiden.
Gick upp o åt frukost, sedan körde vi o köpte färg.

På vägen hem pratade vi om att ta en sväng i skåneland en dag.
Och då undrade sambon om jag ville de idag. Så vi körde hem o lämna grejerna vi köpt.
Packade in oss i bilen och färden började. Vi körde till Torekov och tittade.
När jag var liten campade vi ofta där med husvagn och min farfar hade en affär på campingen.
Jag minns doften av tallarna och havet. När vi kom dit luktade det exakt likadant.
Jag fylldes av en känsla med välbehag och många roliga och underbara barndoms minnen.
Tänk vad en doft kan få en att minnas och känna så oerhört mycket.
Det mesta var sig likt där fast det var minst 15 år sedan vi var där.
Jobbigt bara att jag inte kan gå ordentligt på min fot, får ju gå på hälen och de gör riktigt ont i smalbenet. Måste typ stanna var femte meter.Haha

 Vi körde vidare mot Båstad och förbi Norrviken och Norrvikens trädgårdar. Men där var stängt för säsongen nu :(
Vi körde Italienska vägen. Där var otroligt fint. Och i och med att man är så högt uppe såg man havet och hela landskapet, så mysigt.

Det växte jättemycket majs på åkrarna där och jag bestämde mig för att vi skulle sno åt oss några. Men det var så klart inte färdiga :P
Så det fick va så.

Sedankörde vi igenom Båstad men eftersom det är en turist stad så var det helt dött där nu.Haha
Vi påbörjade färden hemmåt klockan började bli mycket.
När vi närmade oss Ängelholm ringde jag mamma och fråga om det hade ätit.
Men det hade de inte. Så vi bestämde att vi skulle äta tillsammans.

Nu är vi hemma trötta och mätta och det blev en 5 timmars tur i skåne/halland.
Älskar att se mig om i vackra sverige.

Nästa tripp blir Ystad, Simrishamn, Kivik och så vidare. Vi tycker det är superkul att bila tillsammans =)

Här kommer några klickbara bilder från idag.
          


                                          
             

               
   
             

         

                

         
                              

                            


Kommentarer
Postat av: Petra

Hej gumman! Låter som en mysig dag tillsammans. :) Fina bilder har du fått också. Jag önskar att jag också kunde göra sådana roadtrippar, men jag klarar inte av att sitta i bil så länge. :( Nu ska jag ner till affären och köpa lite bullar och sedan är det dags för frukost. :) Kram

2010-09-05 @ 08:38:05
URL: http://linnea84.blogg.se/
Postat av: Sandra

Igår kikade jag på sambons fotbollsmatch som dem vann med 7-2. Kvällen spenderades hemma hos mamma och hennes nya sambo.



Vad händer idag då?

Kram

2010-09-05 @ 09:07:29
URL: http://fotografsandrabergvall.blogg.se/
Postat av: Fotograf Sandra

Vad trevlig söndag det verkar som ni kommer att ha. Jag skulle ochså behöva tvätta .. hihi



ha en underbar söndag

kram

2010-09-05 @ 11:24:35
URL: http://fotografsandrabergvall.blogg.se/
Postat av: Hanna

sv:ja dessa katter=)de är inte så dumma trots alla=)Tezzis mage blev åt de andra hållet istället.Jag va ju rädd hon skulle bli förstoppad igen men tack olov va de ej såglad



Bh kommer faktiskt från hm.Jag gillar verkligen den men tyvärr så fanns inte min riktiga bh storlek.Jag har ju nu ca 70dd/E men jag köpte en 80c(eller 85c?...vet ej riktigt) och sydde in den där bak så den passa.Jag provar den som en vanlig bh innan men jag gör en knut därbak istället för att fästa dem i hakarna så jag vet hur den sitter då jag sytt in den.Skulle du vilja köpa den så gör det så kan jaf sy in den i "midjan" till dig så den passar=)

kram kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • © J e s s i c a| D e s i g n
  • RSS 2.0